Ärendehantering entreprenör mat- och restavfall
Jag vill därför förtydliga genom detta mejl att inga ärendebrev ska skickas av kundservice, som tidigare meddelats er. Dessa hanteras nu av Allmiljö.
En regel att hålla sig till är att om ett ärende har handläggare Kundservice så är det ert ansvar att ta nästa steg i ärendehanteringen. Ligger ärendet på en annan handläggare så är det deras tur.
Gör inget i ett ärende som ligger på en annan handläggare.
När ärenden ska avslutas beror på ärendetyp. Tänk lika som vid föregående entreprenör. Är ärendet löst ska det avslutas, återstår något så lämna det öppet.
HH-Utebliven hämtning avslutas automatiskt då reklamationsordern som ni skapat kvitteras av förare i plattan.
Om reklamation gäller blockerat kärl ska INTE order läggas, utan lägg ett ärende om detta. Om de returnerar ska vi bara skriva: Enligt avtal ska tur planeras om vid blockerad väg och lägg tillbaka på entreprenör. Om de motsäger sig ansvaret så lägger vi inte det och lägger över ärendet till RH-admin så får de lösa frågan.
